CRM

CRM Yazılımı Seçilirken Dikkat Edilecek Konular

CRM Yazılımı Seçilirken Dikkat Edilecek Konular
CRM Yazılımı Seçilirken Dikkat Edilecek Konular

CRM projesine başlamadan önce CRM Yazılımı sisteminden beklentilerinin ne olduğunu iyi tespit edilmelidir. Şirketinizde CRM kültürünün ihtiyacı en alttan en üst yöneticiye kadar  net bir şekilde ortaya konulmalı ve ortak bir CRM kültürü oluşturulmalıdır. CRM yazılımı seçerken dikkat edilmesi gereken önemli konular vardır. Bunlar şirket için yönetimsel ve teknolojik olarak ikiye ayırabiliriz.

Yönetimsel Gereksinimler

  • İhtiyaç analiz dokümanı hazırlanmalı
  • Şirketin CRM Master Planı olmalı
  • CRM projesi yönetim tarafından desteklenmeli
  • Şirket içinde süreçler çok iyi analiz edilmeli
  • Süreçlerin ve departmanların CRM’den beklentileri çok net ve temiz olmalı

Teknlojik Gereksinimler

  • Kesinlikle WEB tabanlı bir çözüm olmalı
  • Uyarlama süreleri çok kısa olmalı
  • ERP gibi uygulamalarla entegrasyon kabiliyetinin olması
  • Database bağımsız olmalı
  • Outlook, Harita, Voip gibi 3. Parti uygulamalarla entegre olmalı
  • Mobil desteği olmalı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir