CRM projelerinize başlamadan önce CRM Yazılımı sisteminin faydalarının çok iyi anlaşılması çok önemlidir. CRM Yazılımı projesinde başarıyı elde etmek, CRM Yazılımının avantajlarını yakalamak için ilk yapılması gereken adım, gerçekçi bir planlama yapmaktır. Geçtiğimiz yıllar içerisinde CRM Yazılımı projelerinden beklediği getiriyi elde edemeyen şirketlerin en büyük eksikliği, bu somut stratejiyi ve analizi ortaya koyamamış olmalarıdır.
Şirket içinde CRM Yazılımı ihtiyaçlarının departmanlar bazında iyi analiz edilmesi ve doğru RFP hazırlanması çok önemlidir. Bunu yaparken muhakkak satın alınacak yazılımın üzerinde test edeceğiniz bir senaryonuzun olması gerekir. Bu senaryonun satın alacağınız CRM yazılımının ne kadarını karşılayabiliyor, muhakkak analiz edilmesi gerekmektedir.
CRM yazılımının ekran tasarımları kullanıcı dostu olması önemli olan diğer konulardan birisidir. Ulaşmak istenilen datanın da çok rahat bir şekilde bulunabilmesi gerekmektedir. CRM yazılımının her ortamdan erişilebilmesi veri erişimini kolaylaştıracaktır. CRM sistemlerini seçerken dikkat edilmesi gereken bir takım gereksinimleriniz olacak; bunları Yönetimsel ve Teknolojik olarak ikiye ayırmalısınız.
Yönetimsel Gereksinimler
- İhtiyaç Listesi hazırlanmalı
- Şirketinizin CRM Yazılımı Master Planı olmalı
- CRM Yazılımı projesi üst düzey Yönetim tarafından desteklenmeli
- İş Süreçlerini çok iyi analiz etmeli
- CRM Yazılımından beklentiler çok iyi belirlenmeli
- Teknolojik ihtiyaçların belirlenmeli
Teknoloji Olarak Gereksinimler
- CRM Yazılımı kesinlikle WEB tabanlı bir uygulama olmalı
- Uyarlanabilir özelliği olmalı
- Uyarlama süreleri çok kısa olmalı
- Database bağımsız olmalı
- Mobil kullanılabilme özelliği olmalı
- CRM Yazılımı, ERP lerle entegre çalışabilmeli
- Outlook ile entegre çalışabilmeli…
"CRM Yazılımı Nasıl Seçilir? " üzerine bir düşünce