CRM projelerinize başlamadan önce CRM sisteminin faydalarının çok iyi anlaşılması çok önemlidir. CRM Projesinde başarıyı elde etmek, CRM ’in avantajlarını yakalamak için ilk yapılması gereken adım, gerçekçi bir planlama yapmaktır. Geçtiğimiz yıllar içerisinde CRM projelerinden beklediği getiriyi elde edemeyen şirketlerin en büyük eksikliği, bu somut stratejiyi ve analizi ortaya koyamamış olmalarıdır.
Şirket içinde CRM ihtiyaçlarının departmanlar bazında iyi analiz edilmesi ve doğru RFP hazırlanması çok önemlidir. Bunu yaparken muhakkak satın alınacak yazılımın üzerinde test edeceğiniz bir senaryonuzun olması gerekir. Bu senaryonun satın alacağınız CRM yazılımının ne kadarını karşılayabiliyor, muhakkak analiz edilmesi gerekmektedir.
CRM yazılımının ekran tasarımları kullanıcı dostu olması önemli olan diğer konulardan birisidir. Ulaşmak istenilen datanın da çok rahat bir şekilde bulunabilmesi gerekmektedir. CRM yazılımının her ortamdan erişilebilmesi veri erişimini kolaylaştıracaktır. CRM sistemlerini seçerken dikkat edilmesi gereken bir takım gereksinimleriniz olacak; bunları Yönetimsel ve Teknolojik olarak ikiye ayırmalısınız.
Yönetimsel Gereksinimler
Teknoloji Olarak Gereksinimler