CRM

CRM Yazılımı Ne İşe Yarar?

CRM Ne İşe Yarar?
CRM Ne İşe Yarar?

Müşteriniz yoksa her şey boş! Şirketlerin var olma sebepleri, stratejik planlarında ya da iş modellerinde saklıdır. CRM bu iki modelin içinde bir önemli bir parçadır.

CRM temel olarak içinde;
• Pazarlama,
• Satış,
• Satış Sonrası Hizmetler ve
• Müşteri Memnuniyetini barındırır.

Şirketler pazarlama faaliyetleri ile müşteri adaylarına kendilerini tanıtırlar. Bu tanıtım kimi zaman fuar, kimi zaman sosyal medya, kimi zamanda internet üzerinden reklam vererek doğru müşteri adayını bularak ilk temaslarını yaparlar. CRM Yazılımı müşteri ile ilk temastan başlayıp, satış ve satış sonrası aşamalara kadar tüm süreçleri kontrol eder. Şirket içerisinde CRM süreçleri analiz edildikten sonra ortaya çıkan şirkete özel süreçler CRM Yazılımın içine adapte edilir. Bu süreçler çok önemlidir. Potansiyel müşteri takibi, teklif programı sayesinde online fiyat teklif hazırlama, teklif takibi, sipariş programı sayesinde sipariş takibi, sözleşme programı sayesinde sözleşme takibi, servis programı sayesinde tüm teknik servis süreçlerini takibi, bunların hazırlaması ve aşamaları, kurumsal anlamda daha kolay bir takibe sebebiyet verir.

CRM Yazılımı ile satış ve saha satış süreçlerini çok kolay bir şekilde yönetebilirsiniz,
Satış performanslarını ölçebilirsiniz, çıkan sorunları tespit ederek, süreçleri daha da iyileştirebilirsiniz. Hedef Kota belirleyebiliyorsanız, satış ekibinin hedefini, kotasını ve performansını online olarak takip edebilirsiniz.

CRM Yazılımı ile zaman yönetimi yapabilirsiniz.
Satış temsilcileri ya da servis ekibinin takvim yönetimi yaparak ne zaman ve hangi müşteriye ziyaret edileceği planlanır. Bu sayede ziyaretler ve aktiviteler öncesinde planlanmış olur. Ziyaret tamamlandıktan sonra CRM programının içine aktivite detay raporları yazılarak kayıt altına alınır. Bu sayede bir müşteri ile yapılan tüm aktiviteler kayıt altında tutulmuş olur.

CRM Yazılımı ile Potansiyel Müşteri takibi yapabilirsiniz.
Fuarda, İnternetten, web sitesinden gelen yeni müşteri adaylarını takip edebilirsiniz. Potansiyel Firma süreçlerini tanımladıysanız, aşama bazında aday müşterilerinizi takip edebilir, onları firmaya çevirebilirsiniz.

CRM Yazılımı sayesinde şirket içi çalışanlarınıza, müşteri bazında görev oluşturabilirsiniz,
Bunları zaman bazında takip edebilirsiniz. Bu sayede bitmeyen işlerinizi takip altına almış olursunuz. Çalışan personel bazında görev yük analizi yapabilirsiniz.

CRM Yazılımı ile Müşteri, Rakip, Tedarikçilerinizi tek bir yerden takip edin.
CRM programları sadece müşteri bilgilerinizi tutmaz, aynı zamanda tedarikçi firma, rakip firma bilgilerinizi de CRM programı içerisinde kayıt altında tutabilirsiniz. Bu sayede hem müşterileriniz hem tedarikçileriniz hem de rakip firmalar arasındaki müşteri ilişkilerinizi CRM Yazılımı üzerinden takip edebilirsiniz. Neden Rakip firma bilgilerini tutmamız gerekiyor diye çok soru gelir. En basit cevaplardan birisi kaybedilen teklif ya da siparişi hangi rakibe karşı ve neden kaybettiğinizi kayıt altına almak içindir. Tedarikçi bilgileri de satın alma süreçlerinde ihtiyacınız olduğu içindir.

CRM Yazılımı ile satış fırsatlarını, fırsat modülü sayesinde kayıt altına tutabilirsiniz.
Bu sayede fırsatın olma olasılığını, hedef tarihlerini set ederek fırsatlarınızı sistem üzerinden takip edebilirsiniz. Fırsatlar belli aşamadan sonra teklif aşamasına dönerek daha netlik kazanmış olacaktır. Fırsat teklifin ön aşaması gibi düşünebilirsiniz.

CRM Yazılımı ile tekliflerinizi hızlı ve kolay bir şekilde hazırlayabilirsiniz,
Teklifi revize edebilirsiniz, teklifi klonlayabilirsiniz, alternatif teklif hazırlayabilir, opsiyonlarınızı teklifte gösterebilirsiniz. Tekliflerde satır bazında ya da toplam bazında indirimler yaparak daha kurumsal bir teklif formatını müşteriye teklif göndermenizi sağlarsınız. Saatlerce uğraştığınız resimli, görsel teklifi CRM programı sayesinde tek tıkla saniyeler içinde hazırlayabilirsiniz. Farklı dillerde anında teklif çıktısı, proforma çıktısı hazırlayabilirsiniz. CRM Yazılımı sayesinde; müşteri temsilcisi bazında ya da şirket bazında tekliflerinizi daha kolay ve hızlı bir şekilde adet bazında, bütçe bazında, bölgesel olarak analiz edebilirsiniz. Müşterinin onayı ile tekliflerinizi anında siparişe çevirebilirsiniz.

CRM Yazılımı ile müşterilerinizden aldığınız siparişlerinizi kayıt altına alabilirsiniz,
Siparişlerinizi aşama bazında takip edebilirsiniz. Siparişlerinize ait ödeme ve tahsilat kalemlerini girerek siparişlerinizin bütçesel dağılımlarını inceleyebilirsiniz. Sipariş aşamasında; farklı dillerde sipariş çıktısı, sözleşme çıktısı, checklist, proforma, commercial invoice gibi çıktıları alarak bu süreçleri de sistem içerisinden takip edebilirsiniz. Müşteri temsilcisi ya da şirket bazında daha kolay ve hızlı bir şekilde adet bazında, bütçe bazında, bölgesel olarak analiz edebilirsiniz.

CRM Yazılımı ile tüm satın alma süreçlerini yönetebilirsiniz.
Satın Alma Programı sayesinde; Tedarikçilerinizden şirketinize satın almış olduğunuz ürünleri kayıt altına alabilirsiniz. Bu sayede satın alma siparişlerini tek bir yerden yöneterek satın alma miktarı, satın alma bütçesi ve satın alma miktarlarını kontrol ederek bütün satın alma süreçlerini kontrol altına alabilirsiniz.

CRM Yazılımı ile müşteriler veya tedarikçileriniz ile yapmış olduğunuz tüm sözleşmeleri kayıt altında tutabilirsiniz.
Şirketiniz ile ilgili ise; tedarikçi firmalar ile yapmış olduğunuz sözleşmeleri kayıt altında tutabilirsiniz. Müşterileriniz ile yapmış olduğunuz; bakım, servis, garanti gibi sözleşmeleri de müşteri kaydı altında tutabilirsiniz. Sözleşme bitiş tarihine göre bütün sözleşmelerinizi tekrar gözden geçirerek yenileme işlemleri yapabilirsiniz.

CRM Yazılımı ile online stok takibi, depo yönetimi yapabilirsiniz.
Depolarınızda ki tüm ürün giriş, çıkış, depolar arası transfer, depodan servis personeline çıkış, müşteriye gönderilen ürünleri ve tüm depo hareketlerini bu online stok takibi programı sayesinde takip edebilirsiniz. Stok envanteri alabilirsiniz.

CRM Yazılımı ile şirketin satmış olduğu makinaları yönetebilirsiniz.
Müşterilerinize satmış olduğunuz makineleri CRM Yazılımı içinde kayıt altında tutabilirsiniz. Bu sayede makine modeli, markası, seri numarası ve garanti tarihlerini bazında takip edebilirsiniz.

CRM Yazılımı ile tüm teknik servis süreçlerinizi buradan takip edebilirsiniz.

Müşteriden gelen talepleri, şikayetleri ya da donanımsal arızaları kayıt altında tutup teknik servis ekibine yönlendirebilirsiniz. CRM yazılımı sayesinde teknik servis ekibinin performansı ve verimliliğinde çok kolay bir şekilde ölçebilirsiniz. Servis ekibinin zaman yönetimini yapabilirsiniz.

CRM Programı sayesinde Hedef Kitle Yönetimi yapabilirsiniz.
Müşterinizin belli kriterlerine göre filtreleme yaparak, bu filtre kriterlerine uygun müşteri kayıtlarını bir liste şeklinde alabilirsiniz. Özellikle telefon ile arama, sms gönderme, mail gönderme gibi faaliyetlerde bu listeleri kullanabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir