CRM Yazılım projesinde başarılı olmak gerçekten çok zordur. Ama bir o kadar da kolaydır. Önemli olan başarılı olabilmesi için gerek şartları iyi bilmek, anlamak ve bunları yerine getirmek çok önemli bir konudur.
İlk başta şunu söylemeliyiz; CRM sadece bir yazılım değildir. CRM Yazılımı satın alarak CRM projesinde başarılı olmayı beklemeyin. CRM tanımı çok eskiden doğum günlerinde otomatik sms atan bir yazılım olarak bakılıyordu. Bu gün CRM yazılımının kavramı çok değişti. Müşterinin bulunması, ziyaret edilmesi, aktivite yapılması, teklif gönderilmesi, sipariş alınması, sevkiyat edilmesi, teklif anında depo durumunu görüp hareket edebilmek, müşteri şikayetlerini tek bir noktada toplamak, satış personelinin verimliliği ölçmek, hedefi tutturmak, Kotaları yönetmek, servis ekibini yönetmek, şirketi satış anlamında anında analiz etmek gibi sayabileceğiz çok sayıda iş var.
Bu gün CRM Yazılımının yaptığı iş o kadar çok ve önemli. O zaman başarılı olmak için tüm CRM Yazılımı süreçlerini iyi anlamak, iyi analiz etmek, iyi bir şekilde CRM Yazılımına adapte etmemiz gerekiyor.
CRM Yazılım projesinin başarısız olmasının ilk sebebi; sahipsiz olmasıdır. Şirkette ihtiyaç hissedilir. Çözüm olması için hemen bir CRM Yazılımı satın alınır ve uygulamaya konulur. Ancak yöneten, sahiplenen kimse yoktur. CRM Yazılımı alınınca her şey düzelecek sanılır. Aksine işler sarpa sarar. Öncelikle şirket yönetiminin CRM yazılım projesine sahiplenmesi gerek. Bu konuyu yönetecek proje liderini seçip bu projeyi yönetmesini sağlamalı.
CRM Yazılım projesinin başarısız olmasının sebeplerinden biriside CRM süreçlerinin iyi analiz edilmemesidir. CRM süreçleri için tecrübeli bir danışman ile çalışıp, tüm departmanlardaki, tüm süreçleri, çıktıları analiz edip madde madde rapor edip yönetim onayı alınmalı.
CRM Yazılım projesinden verim alabilmek için yönetim kadrosunun nasıl bir analiz ya da raporlama istediği de çok önemlidir. CRM projesi bittikten, datalar girilmeye başlandıktan 3 ay sonra rapor alınamıyor, istenilen analizler yapılamıyorsa neden CRM yazılımı aldınız o zaman? sorusu akla geliyor.
CRM Kültürü şirkete tam anlamı ile yönetimden tutun en alt kademeye kadar en ince ayrıntısına kadar bir eğitim ile adapte edilmeli. Gerekiyorsa departman bazında CRM işleyişi ve kültürü hakkında şirket içi eğitimler düzenlenerek bu konu çözülmeli.
CRM Yazılımı tercih edilirken kesinlikle teknoloji anlamında eski bir teknoloji olmamalı, veri tabanı çoğu kitle tarafından tercih edilen, tüm platformlarda çalışabilen web tabanlı bir uygulama olmalı. Ara yüz sade, navigasyonu güçlü olmalı. Yani bir bilgiye ulaşmak için bir çok şeye tıklamadan, bir çok pencere açmadan, tek tıkla bilgiye ulaşılabilmeli. Özetle CRM Yazılımı kullanıcı dostu olmalı, hızlı çalışmalı.
CRM Yazılımında başarılı olmak için tüm CRM kullanıcılarının CRM Yazılımını düzgün bir şekilde ve sürekli olarak kullanması gerekmektedir. CRM en önemli olan şey bilgidir. Eğer ihtiyacımız olan bilgiler CRM ‘e düzgün bir şekilde girişi yapılmaz ise CRM Yazılımı şirkete hiçbir fayda sağlamayacaktır.
CRM Yazılım projesinde ülke şartları, ekonomi, müşteri alışkanlıkları, rakipler gibi bir çok faktörden dolayı ilk çıkartılan CRM süreçleri zaman içinde değişime uğrayacaktır. CRM projesindeki en önemli olan bu süreçlerin gerektiğinde güncellenmesidir. Bu sayede şirket verimliliği daha da artacaktır.